
Esenyurt'ta Köprü Alarmı! Çökme Tehlikesi Mi Var?
Esenyurt'ta bulunan ve TEM Otoyolu girişinde yer alan Balıkyolu Köprüsü, alarm veriyor. Köprüden dökülen beton parçaları ve korozyona uğramış demirler, hem sürücüler hem de yayalar için büyük bir tehlike oluşturuyor. Uzmanlar, köprüde acil bakım ve onarım çalışmalarının yapılması gerektiğini, aksi takdirde çökme tehlikesinin kaçınılmaz olduğunu belirtiyor.
Köprüdeki Tehlike Gözle Görülüyor
Balıkyolu Köprüsü'nün durumu, 23 Nisan'da İstanbul'da meydana gelen depremin ardından daha da kötüleşti. Köprüdeki çatlaklar ve deformasyonlar belirginleşirken, demirlerdeki korozyon da hızla ilerliyor. İstanbul Arel Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Fatih Altan, köprü ve üst geçitlerin düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiğini vurguluyor. Altan, hasarlı yapıların güçlendirme çalışmalarının vakit kaybedilmeden yapılması gerektiğini de sözlerine ekliyor.
Prof. Dr. Mehmet Fatih Altan, köprünün durumunu şu sözlerle değerlendiriyor: "Yaygın bir korozyon var köprüde. Tabii ki bu ne demektir? Bakım yapılmamış bir köprüyle karşı karşıyayız. Rutin bakımları vardır bir köprünün. Betonarme köprülerde genelde 10 senede bir bakım yapılır. Bu, gerektiğinde daha da kısalabilir. Ama tabii bir 10 senede bir bakım yapılsa bu halde olmamalıydı."
Demirler Artık Elle Bile Kırılabiliyor!
Prof. Dr. Altan, köprüdeki demirlerin durumunun vahametini şu şekilde açıklıyor: "Burada demiri koruyan beton kaplama kaybolmuş artık. Bakın, demir dışarıda duruyor ve korozyona uğramış. Betonarme köprülerde demir ve beton iki tane taşıyıcı vardır. Bunlardan birisi çekmeye, biri basmaya çalışır. İkisi birlikte betonarme deriz biz bunlara. Eğer demir çapları düşerse taşıyıcı özelliği azalır. Bakın, burada korozyondan dolayı demir çapları küçülmüş durumda. Elimizle bile kırılabiliyor çapları ve taşıyıcı özelliği azalıyor."
Acil Çözüm Üretilmezse Köprü Göçecek!
Köprüdeki bazı kolonlarda ciddi deformasyonların oluştuğunu belirten Prof. Dr. Altan, "Bakın, şu kolonda bir burkulma bile var. Yani yukarıdaki yükten dolayı artık demir kesiti o kadar küçülmüş ki burkulma bile var. Yani yük bindikçe demir artık burkuluyor. Bu ne demektir? 'Ben göçüyorum, bana çare üretin, yoksa ben göçeceğim' demektir. Yani demir göçecek. Zamanında bakımlar yapılsaydı köprü kurtulurdu. Ömrü uzatılabilir de bakımla. Bir köprünün ömrü de uzatılabilirdi. Ama şimdi ömrü kısaltılmış bakımsızlıkla. Kolonla kiriş dediğimiz yatay bölümde de, birleşim noktalarında da yaygın biçimde korozyon görüyoruz" ifadelerini kullanıyor.
Yetkililer Harekete Geçmeli
Esenyurt Balıkyolu Köprüsü'ndeki tehlike, yetkililerin acil olarak harekete geçmesini gerektiriyor. Köprüde detaylı bir inceleme yapılması, gerekli bakım ve onarım çalışmalarının en kısa sürede başlatılması büyük önem taşıyor. Aksi takdirde, köprünün çökmesi ve can kayıpları yaşanması kaçınılmaz olabilir. Bu durum sadece Esenyurt'ta yaşayanları değil, TEM Otoyolu'nu kullanan binlerce sürücüyü de yakından ilgilendiriyor. Yetkililerin bu konuya hassasiyet göstermesi ve gerekli önlemleri alması bekleniyor.