
Düğün Şoku! Esenyurt'ta Mobilyacı Mağduru Damat Adayı
Esenyurt'ta evlilik hazırlığı yapan bir genç, düğününe sadece iki ay kala büyük bir şok yaşadı. Aylar önce bir mobilya mağazasından yaptığı 100 bin TL'lik alışverişin ardından dolandırıldığını iddia eden genç adam, savcılığa suç duyurusunda bulundu. Olay, Esenyurt'taki 'Eskidji Bazaar' isimli mobilya alışveriş merkezinde meydana geldi.
Dolandırıcılık İddiası ve Savcılık Süreci
Mümin Tarhan adlı genç, düğün öncesi evini döşemek için 'Eskidji Bazaar'dan bir mobilya takımı satın aldı. Ancak, siparişlerinin teslim edilmemesi üzerine mağazayla iletişime geçmeye çalıştı. İddiaya göre, mağazanın tabela adı Naz Tasarım olmasına rağmen faturada Zeron Mobilya yazdığı ve yetkililere ulaşamadığı için durumdan şüphelendi. Tarhan, yaşadığı süreci şu sözlerle anlattı:
24 Kasım’da burada bir mağazadan alışveriş yaptım. 20 bin lira nakit havale yaptım, 20 bin lira mail order yaptım. En sonunda ödemeyi 65 bin lira ödeme daha yaptım. Sonrasında teslim tarihinden çok sonra aradım kuşkulandım. Numaralar kullanılmıyordu. Dükkana geldim kimse yoktu. Yönetime çıktım kimse arkada yok. 2 ay sonra düğünüm var. Hiç kimse adının ve işinin arkasında durmuyor. Şikayetçi oldum savcılığa gittim. Savcılık zaten bu adamın bana çok sayıda suç kaydı olduğunu bildirdi. Ama ne hikmetse bir türlü yakalama kararı çıkarılmıyor.
Tarhan, savcılığa başvurduğunda aynı işletmenin daha önce de birçok kişiyi dolandırdığını öğrendiğini belirtti. Tüketici Hakem Heyeti'ne de başvuran Tarhan, dosyanın zor sonuçlanacağını ve ümitlenmemesi gerektiğini öğrendiğini ifade etti.
Alışveriş Merkezi Yönetimiyle Yaşanan Sorunlar
Mağduriyetini dile getiren Tarhan, alışveriş merkezi yönetimiyle de görüştüğünü ancak bir sonuç alamadığını söyledi. Yönetimin ilk başta mağduriyeti gidereceğini belirtmesine rağmen, daha sonra aynı şahsın kendilerinden de şikayetçi olduğunu söyleyerek anlaşmayı iptal ettiğini aktardı. Tarhan, yaşadığı hayal kırıklığını şu sözlerle ifade etti:
Yönetim malının arkasında duracağını söyledi ama benim hiçbir şekilde mağduriyetim giderilmedi. Dün başka bir firma ile anlaşma sağlandı. Onun ödemesini yönetim yapacağını söyledi ama sabah tekrar beni aradılar. Beni arayıp bu anlaşma fesih oldu karşılamayız dediler. Beni dolandıran kişi, yönetimi dükkandan tahliye edildiği için mahkemeye vermiş.
Düğün Hazırlıkları Yarım Kaldı
Düğününe iki ay kala dolandırılan Mümin Tarhan, yaşadığı bu olay nedeniyle büyük bir stres ve hayal kırıklığı yaşadığını belirtiyor. Evlilik hazırlıklarının yarım kaldığını ve maddi kayıplarının yanı sıra manevi olarak da yıprandığını ifade eden Tarhan, yetkililerden yardım bekliyor. Tarhan, "Şu anda ev düzmek eşya almak çok zor bir şey. Bunun bir şekilde sonuca ulaşmasını istiyorum. İlgilenilmesini istiyorum" diyerek sözlerini tamamladı.
Bu olay, online alışverişlerde ve özellikle düğün gibi önemli harcamalarda daha dikkatli olunması gerektiğini bir kez daha gözler önüne seriyor. Tüketicilerin, güvenilir ve tanınmış firmaları tercih etmeleri, ödeme yapmadan önce firmalar hakkında araştırma yapmaları ve mutlaka fatura almaları büyük önem taşıyor. Ayrıca, benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların, vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetlerine ve savcılıklara başvurarak haklarını aramaları gerekiyor.